Slakkenoverlast

Re: Slakkenoverlast

Berichtdoor goosman » di maart 21, 2017 7:13 pm

Sol schreef:
Ralf schreef:Ik heb vorig jaar de blauwe en de groene korrels gestrooid. Blauw werkt super, om de groen moesten zelfs de slakken lachen volgens mij. De meeste bleven liggen en de slakken gingen gewoon hun gang...

Uhm, ik bedoelde iets planten. Niet de korrels die de duiven graag eten en daarna verder de voedselketen in gaan. Zoals de Homo Erectus upper classus, die zijn met slakkenkorrels volgevreten duif scoort op de menukaart bij het sterrenrestaurant. :D

:lol: :lol:

Plant eens een kom bier, schijnt te helpen. Enige risico is dat die Homo Erectus Superior te maken krijgt met een in alcohol gepocheerd duifje...
goosman

Has thanked: 729 times
Been thanked: 442 times

Berichtdoor san pedro » do maart 23, 2017 5:56 pm

de korrels van ecostyle zijn totaal ongevaarlijk voor mens en dier. Ze werken wel enkel goed bij naaktslakken, de segrijnslakken hier eten ze op en eten er nog wat en daarna nog wat en dan nog een hoop en de volgende avond komen ze gewoon terug :D . Die vang ik dus gewoon en zet ik in de bos achter mijn tuin.
san pedro

Has thanked: 65 times
Been thanked: 82 times

Berichtdoor Ralf » do maart 23, 2017 8:51 pm

goosman schreef:
Sol schreef:
Ralf schreef:Ik heb vorig jaar de blauwe en de groene korrels gestrooid. Blauw werkt super, om de groen moesten zelfs de slakken lachen volgens mij. De meeste bleven liggen en de slakken gingen gewoon hun gang...

Uhm, ik bedoelde iets planten. Niet de korrels die de duiven graag eten en daarna verder de voedselketen in gaan. Zoals de Homo Erectus upper classus, die zijn met slakkenkorrels volgevreten duif scoort op de menukaart bij het sterrenrestaurant. :D

:lol: :lol:

Plant eens een kom bier, schijnt te helpen. Enige risico is dat die Homo Erectus Superior te maken krijgt met een in alcohol gepocheerd duifje...

Het was een algemene observatie, geen reactie op jou bericht, sorry voor de verwarring. Ik stooi in de kas, daar komen geen duiven, geen katten, geen honden, maar wel slakken en enige tijd terug ook een rat... Die is van die korrels niet erg onder de indruk kan ik je vertellen,dat moest iets rigoreuzer zeg maar... :twisted: Die wil je wss ook niet in je restaurant... :oops:
Ralf

Has thanked: 95 times
Been thanked: 148 times

Berichtdoor barrymossel » wo apr 26, 2017 8:28 am

Weet iemand of koper(tape) echt werkt? Zoiets als https://www.roodmetzwartestippen.nl/ant ... otten.html of https://www.roodmetzwartestippen.nl/kop ... weren.html. Slakken waren vorig jaar mijn grootste vijand, dus misschien in China maar wat kopertape bestellen anders...

--edit--
Helaas niet perfecte middel:
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 171 times

Berichtdoor stan » vr apr 28, 2017 12:52 am

Waterhoen is ook gek op Ecostyle slakkenkorrels :D
stan

Has thanked: 719 times
Been thanked: 1061 times

Berichtdoor Sol » wo mei 24, 2017 11:55 pm

barrymossel schreef:Weet iemand of koper(tape) echt werkt? Zoiets als https://www.roodmetzwartestippen.nl/ant ... otten.html of https://www.roodmetzwartestippen.nl/kop ... weren.html. Slakken waren vorig jaar mijn grootste vijand, dus misschien in China maar wat kopertape bestellen anders...

--edit--
Helaas niet perfecte middel:

Je moet twee ringen maken voor een potentiaalverschil. Nog het beste werkt is om stroom op de twee ringen te zetten (9v batt).
Sol

Has thanked: 44 times
Been thanked: 211 times

Berichtdoor barrymossel » do mei 25, 2017 7:30 am

Ik heb nu een redelijk ideale "oplossing" (letterlijk en figuurlijk): zout. We hebben een balkon/dakterras van 6x4. Hierop liggen tegels en daarop kunstgras. Hierdoor hebben we precies een soort geultje rond het hele balkon. Daar een pot zout in gestrooid en ik heb nu vrijwel geen last meer van die klote beesten :)
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 171 times

Berichtdoor donaldk » do mei 25, 2017 8:53 am

Hier hebben ze het gemunt op de Afrikaantjes (luisverjagertjes). Zullen zo ook wel verder gaan. Eén schrikband werkt niet?
donaldk

Has thanked: 52 times
Been thanked: 592 times

Berichtdoor stoutje » do mei 25, 2017 9:21 am

Mijn ervaring met slakken is dat ze of heel erg dom of heel erg slim zijn....
Ik heb al verschillende methodes geprobeerd ( slakkenvallen, escar-go, koperringen) en mijn ervaring is dat wat je ook toepast, de ene keer werkt het wel de andere keer niet... Op de volkstuin bij ons zijn de meningen ook verdeeld, de een zweert bij koper ringen de ander bij slakken korrels.
Als ik veel overlast heb probeer ik gewoon alles :D . werkt het eerste niet probeer ik het volgende...
stoutje

Has thanked: 250 times
Been thanked: 89 times

Berichtdoor san pedro » do mei 25, 2017 1:06 pm

Van die koperplakband werkte bij mij niet. Heb ik in het verleden ook al geprobeerd, ook met 2 ringen. De eerste maal dat die slak dat raakt schrikt ze even op maar eens ze door heeft dat er geen andere weg is gaat ze er gewoon toch over. Dat is mijn ervaring maar misschien is er wel verschil in die koperbanden en doen de omstandigheden er ook toe...
san pedro

Has thanked: 65 times
Been thanked: 82 times

VorigeVolgende

Keer terug naar Ziekten en aantastingen