Kunnen alle soorten pepers bij elkaar?

Kunnen alle soorten pepers bij elkaar?

Berichtdoor Reaper0162 » di aug 22, 2017 7:14 pm

Hoi allemaal,

het is wellicht te vroeg of misschien zelf wel te laat om deze vraag te stellen aangezien je nu niet meer kan gaan zaaien.
Aankomend seizoen wil ik een aantal pepersoorten zelf gaan zaaien, maakt het nog uit als de verschillende planten bij elkaar en door elkaar in de tuin staan? Of kunnen bepaalde soorten niet met elkaar overweg?

En wat is een beetje de juiste afstand tussen de planten?
Ik kweek nu vooral Cayenne en Jalapeno maar wil eens wat andere soorten gaan kweken.

Ik wil van onderstaande pepers 2 plantjes gaan wegzetten in de tuin van me schoonmoeder :)
Zij heeft er de ruimte voor ;)

Trinidad Moruga Scorpion
7 Pot Douglah
Naga Viper Pepper
Infinity Chili
Bhut Jolokia Chocolate
Reaper0162

Has thanked: 2 times
Been thanked: 0 time

Re: Kunnen alle soorten pepers bij elkaar?

Berichtdoor goosman » di aug 22, 2017 10:12 pm

Alles kan bij elkaar, tenzij je betrouwbaar zaad wilt oogsten. Buiten is kruisbestuiving mogelijk.
goosman

Has thanked: 703 times
Been thanked: 427 times

Re: Kunnen alle soorten pepers bij elkaar?

Berichtdoor Reaper0162 » wo aug 23, 2017 8:46 am

Ik wil uiteraard het zaad halen bij een betrouwbare bron. Maar denk niet dat je dat bedoelt :)

Kruisbestuiving heb ik inderdaad ook over gelezen. je kan het volgens mij redelijk voor zijn door zelf met je vinger over de bloemen te gaan van elke dezelfde soort plant of eventueel een soort van zakje erover te doen.

We gaan het zien. Ik kweek nu vooral Spaanse peper en soms jalapeno maar wil toch een keer wat anders.
Ik moet zeggen dat de Spaanse peper dit jaar tegenvalt, zal vast met het weer te maken hebben en dat ze bij mij in een soort moestuin bak staan.
Vandaar dat ik volgend seizoen ga uitwijken naar de tuin van m'n schoonmoeder.
Reaper0162

Has thanked: 2 times
Been thanked: 0 time

Keer terug naar Zaaien en jonge planten