Zaailingen met gele kruinen

Re: Zaailingen met gele kruinen

Berichtdoor pieterbl » wo mei 04, 2016 3:05 pm

Victorus schreef:Pieterbl schreef:
Toch denk ik zo je verhaal te lezen, misschien te weten wat het is; een teveel aan water.

En wat zou dan het mechanisme achter dit probleem zijn? Te weinig zuurstof rond de wortels? Of wat dan ook?

Teveel is nooit goed he ;)

Geloof dat het iets met de haarwortels te make heeft. Bij te veel water te lange tijd vallen die af / verrotten die je plant problemen krijgt. Een gebrek aan zuurstof is ook een aannemelijke hypothese evenals verstoring van de osmotische werking van je wortels.
pieterbl

Has thanked: 264 times
Been thanked: 345 times

Re: Zaailingen met gele kruinen

Berichtdoor Ewoud » wo mei 04, 2016 5:29 pm

Victorus schreef:Boudewijn schreef:
Ook is het weer een reminder dat chilli focus alleen misschien niet voldoende is, noekepoekensap ga ik hiernaast gebruiken als supplementatie voor de micronutrienten

Misschien wat off topic maar Chillifocus is goede voeding en als je dat geeft hoef je niets extra's meer bij te voegen. Het is alleen duur spul. Ikzelf gebruik een bio tomatenvoeding met toevoeging van micro nutriënten. Dat werkt prima en kost een fractie van Chillifocus,

Vorig jaar ook voor de eerste keer chili focus gebruikt en moet zeggen dat het niet lang heeft geduurd. Ik gebruik daarnaast al jaren universele tomaten- en bloeivoeding van de aveve en die geeft mij veel betere resultaten. Ik ben er geen fan van.
Ewoud

Has thanked: 55 times
Been thanked: 408 times

Vorige

Keer terug naar Zaaien en jonge planten