Katten uit je tuin houden met een geluidsapparaat?

Re: Katten uit je tuin houden met een geluidsapparaat?

Berichtdoor jan+jocactus » zo feb 15, 2015 5:03 pm

Katten! Zwijg me d'rvan!!!Hier komen ze haast dagelijks de kassen ondersproeien en schijten, tot er zelfs planten aan sneuvelen. Mijn oplossing: een trouwe hond met een duidelijke allergie voor al wat kat is. :lol:
jan+jocactus

Has thanked: 3256 times
Been thanked: 1723 times

Berichtdoor maria » ma feb 16, 2015 11:42 am

Dat idee van de kat besmeuren met vaseline lijkt me wel wat. Zolang je het dier maar geen geweld aan doet. Gaat de kat zich niet wassen en krijgt hij de vaseline niet binnen? Voor honden moet je meestal belasting betalen voor katten helaas niet. Dat betekent dat iemand een hele club katten kan houden. Om even terug te komen op de Gardenguard Pro: dient een product niet veilig te zijn?
maria

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Berichtdoor Hampie » di feb 24, 2015 8:39 pm

uploadfromtaptalk1424806487705.jpg
uploadfromtaptalk1424806487705.jpg (64.07 KiB) 3326 keer bekeken
kwam onderstaande advertentie tegen bij Bakker Hillegom.
Lijkt mij nogal prijzig en of het echt werkt weet ik ook niet.

Wat wel schijnt te werken zijn de uitwerpselen van tijgers en andere grote katachtigen. Verkrijgbaar bij de beter gesorteerde dierentuin. De geur die hieraan zit zou andere katten afschrikken.
Hampie

Has thanked: 2200 times
Been thanked: 1255 times

Berichtdoor Mahi » wo feb 25, 2015 2:08 am

Zou zomaar kunnen werken als de katten denken dat er een andere kat het territorium heeft afgebakend!
scheelt de buurman/vrouw weer een besmeurde bank met vaseline.
En 800ml voor 9.95 valt prijstechnisch best wel mee, wat kost een pot vaseline, een paar haringen en een plastic buis van de bouwmarkt wel niet :D
Mahi

Has thanked: 1013 times
Been thanked: 721 times

Berichtdoor Anchillique » wo feb 25, 2015 1:07 pm

Wat een leuk onderwerp weer :lol:
die kattenschrik werkt wel, ook de goedekopere variant. wel maar tijdelijk. maar die geur is misschien nog wel erger dan de kattepis, ik snap wel dat een akt daar niet bij ind e nuurt wil komen. koffiedrab werkt ook, gooien wij standaard in de voortuin, in onze achtertuin werkt onze Doenja heel goed tegen katten in de tuin, en ook tegen grote vogels :lol: de kleintjes alat ze mooi met rust, wat je een hond wel niet kan leren ;)

het verhaal van de vaseline had ik al eens van Billie gehoord, echt een super creatieve oplossing. :D en ik ben het zeker eens met Billie dat in onze stadse omgeving katten en honden( en zeker ook ander huisdieren die overlast veroorzaken ) voor de wet gelijk getrokken moeten worden.

Toen wij in ons huidige huis trokken was de eerste vraag van onze buren of we een kat hadden. Katten die vrij rond liepen in onze buurt die leefde nl niet lang. Zij waren nl niet de enige met een volaire in de tuin!!!
Gelukkig hebben ze nu geen volaire meer :lol:

wij hebben in onze buurt honderden zwerfkatten lopen. Er zijn 2 mensen die ze meerdere keren per dag voeren en dit al jaren. echt zielig als je een heel jong katje zwanger rond ziet sjokken. Blijkt erg lastig om dit aan te pakken
Anchillique

Has thanked: 167 times
Been thanked: 865 times

Berichtdoor eefje » wo feb 25, 2015 2:22 pm

Wij hebben sinds kort de ultieme kattenverjager, Even voorstellen ,Teuntje Onze Kaninchen teckel 4 maand en 15 dagen oud en nu al de schrik van de buurtkatten.
Afbeelding
eefje

Has thanked: 31 times
Been thanked: 100 times

Berichtdoor Krikke80 » wo feb 25, 2015 3:39 pm

Ik vind het toch ongelofelijk hoeveel mensen er hier vinden dat een kat 'binnen het domein' gehouden moet worden... Dat is tegen de natuur in werken, werk liever met de natuur mee! Een kat is en blijft een vrij dier...

Of gaan we dan gewoon beter alle loslopende dieren en vogels beginnen afschieten, dan zijn we lekker alleen op deze volgebouwde aardbol?! Probeer toch eens samen te leven met alle levende wezens, de aarde is niet van ons alleen!

En nee ik ben geen extremist! ;)
"Is ons zaad van moeder natuur of van Monsanto?" - Mijn website: www.krikkesurbanfarm.be
Krikke80

Has thanked: 1336 times
Been thanked: 775 times

Berichtdoor ManfromhaM » wo feb 25, 2015 3:47 pm

Heeft er al iemand wijnruit geprobeerd? Het is een mooi plantje en de katten moeten niks van de geur hebben.
ManfromhaM

Has thanked: 0 time
Been thanked: 18 times

Berichtdoor Waaslander » wo feb 25, 2015 4:55 pm

Krikke80 schreef:Ik vind het toch ongelofelijk hoeveel mensen er hier vinden dat een kat 'binnen het domein' gehouden moet worden... Dat is tegen de natuur in werken, werk liever met de natuur mee! Een kat is en blijft een vrij dier...

Of gaan we dan gewoon beter alle loslopende dieren en vogels beginnen afschieten, dan zijn we lekker alleen op deze volgebouwde aardbol?! Probeer toch eens samen te leven met alle levende wezens, de aarde is niet van ons alleen!

En nee ik ben geen extremist! ;)

Vind wel dat het al de goede kant uitgaat in dit onderwerp geen geluiden meer die de mens niet zou mogen horen maar de katten wel , want samen met de katten welke dieren nog ? Honden die gaan beginnen janken s'nachts misschien of vogels die afgeschrikt worden?

Ik heb zelf ook een kat nee geen 10 of zo maar 1 en deze is hier gekomen om juist overlast te vermijden . In de buurt zitten anders weinig of geen katten . Achter mijn tuin ligt een gracht (of beter gezegd een open riool) en daar achter velden en ook boerderijen in de buurt . Van achter in de tuin lopen er kippen . In het najaar halen ze de oogst binnen van de akkers en ongedierte gaan zoeken achter eten en ja bij kippen lig er wel altijd iets van eten en de kat schrik deze af of vangt ze . 2 huizen van mij hebben ze eenden lopen en schuin over mij lopen er kippen . Van aan de Kippen zie ik ze geregeld komen af gelopen en buurvrouw van de eenden heeft ook al gezegd van u kat was op jacht rond het eenden hok . Volgens mij is een kat geen probleem maar wel als populatie te groot word .

Ja een hond als afschrik middel kan ook helpen maar zoals ik hier al aangaf lopen er hier weinig of geen andere katten . Enkele maanden geleden was ik bij mijn ouders en mijn hond was mee ,ze hebben ook een kat en mijn broer woont er juist naast en heeft ook een kat . En mijnen hond kijkt er zelf niet naar . Maar er kwam een vreemde kat in de tuin van mijn broer en mijne hond had het gezien, hek tussen 2 tuinen was dicht maar hoe snel mijn hond rond was langs straat want die kat hoorde er niet thuis.

Ik vermoed dat 1 kat geen probleem is maar een overpopulatie wel (dat ook niet natuurlijk is ). En wil je katten verbannen uit uw tuin probeer dit op een diervriendelijke manier .
Waaslander

Has thanked: 62 times
Been thanked: 154 times

Berichtdoor Hampie » wo feb 25, 2015 11:26 pm

Krikke80 schreef:Ik vind het toch ongelofelijk hoeveel mensen er hier vinden dat een kat 'binnen het domein' gehouden moet worden... Dat is tegen de natuur in werken, werk liever met de natuur mee! Een kat is en blijft een vrij dier...

Een kat erop na houden heeft niks en dan ook helemaal niks met natuur te maken.
Ik ben niet gediend van stront van iemand anders zijn kat in mijn tuin.
Ik val iemand anders niet lastig en iemand anders moet mij ook niet lastig vallen.
Hampie

Has thanked: 2200 times
Been thanked: 1255 times

VorigeVolgende

Keer terug naar De tuin